image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Carte: Intermitentele mortii- Jose Saramago


Multumesc librariei online Libris pentru aceasta carte.

Recunosc, m-am indragostit de prima data cand am vazut cartea aceasta pe raftul unei biblioteci. Coperta mi s-a parut atat de expresiva incat am stiut ca la un momentdat va trebui sa citesc si eu aceasta carte, carte ce mi-a ramas in minte ca purtand pe coperta toate starile umane. 

Intermitentele mortii este o carte pe cat de ciudata pe atat de interesanta. Spun "ciudata" pentru ca este o carte despre moarte in care personajul principal, Moartea, nu prea isi face simtita prezenta. De cum incepi sa citesti primele randuri ale cartii te trezesti prins intr-o tara al carui nume nu este spus, o tara care trece prin ceva nemaiauzit: moartea a disparut iar oamenii sunt sortiti sa traiasca pentru totdeauna. Jose Saramago surprinde omul in cel mai vulnerabil moment al sau: atunci cand nu se mai teme de nimic si incepe sa isi dea seama ca asta nu este neaparat un lucru rau.

Daca citesti cu atentie cartea iti dai seama ca moartea este ceva oarcum "vital"pentru oameni. Omul nu este obisnuit cu lucrurile pe care nu le poate explica asa ca atunci cand un rege aflat pe patul de moarte nu mai moare cand un nou an incepe, populatia tarii isi da seama ca ceva s-a intamplat.

Povestea este destul de greu de urmarit din cauza modului in care este scrisa. Pana in momentul in care am pus mana pe Intermitentele mortii nu mai citisem vreo carte in care literele mici sa se impleteasca cu majusculele la mijlocul cuvintelor. Ba chiar mai mult, nu prea exista linii de dialog in aceasta carte asa ca va trebui sa incerci sa descifrezi chiar tu cand vorbeste un personaj si cand vorbeste naratorul.

Ce mi-a placut cel mai mult la aceasta carte? Finalul, pentru ca este unul cu adevarat interesant si ne da cateva lamuriri despre personajul nostru principal care se pare ca a lipsit destul de mult din cadru. 

Recomand aceasta carte persoanelor care vor sa citeasca ceva putin mai altfel, persoanelor care sunt constiente de faptul ca aceasta nu este o carte de o zi, ci o carte de literatura universala pe care trebuie sa o citesti cu toata atentia indreptata spre actiune si personaje.

Share this:

CONVERSATION

0 vise sparte:

Trimiteți un comentariu