image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Carte: Să nu mă părăsești- Kazuo Ishiguro


Pentru cartea lui Kazuo Ishiguro trebuie să îi mulțumesc librăriei online Libris.


Nu obișnuiesc să văd ecranizarea după o carte înainte de a o citi înainte. Dar cu Să nu mă părăsești destinul a avut o altă decizie pentru mine. În momentul în care i-am văzut titlul pe foaia de bibliografie de la facultate am zâmbit, mi-am amintit brusc că acum vreo 7-8 ani văzusem un film cu același titlu, dar am sperat în sinea mea că este doar o coincidență. Și ghici ce? Nu a fost deloc o coincidență și m-am trezit că aveam în față un roman al cărui sfârșit îl știam. Cu toate acestea m-am gândit că va fi un exercițiu foarte interesant pentru mine așa că am început să citesc Să nu mă părăsești nu cu dorința de a descoperi un univers nou ci voind să descopăr ceva mai mult, un stil de scriitură, un autor despre care aud din ce în ce mai multe lucruri în ultimul timp.

Povestea este centrată pe Kathy și pe prietenii acesteia, pe modul în care au crescut ca fiind copii speciali, copii care inițial nu înțelegeau ce înseamnă lumea adevărată și trăiau într-un cadru cu totul neobișnuit. Toată cartea urmărește povestea celor 3 personaje, modul în care acestea se transformă și îmbrățișează faptul că nu vor avea niciodată o viață normală.

Să nu mă părăsești este o carte dramatică, o poveste dură despre viață și moarte, despre apartenență, familie, grup și secrete care pot face bine sau nu. O carte care te scoate din rutină, care te face să te întrebi: eu ce aș fi făcut dacă eram ca ei? 

Lucrul care mi s-a părut cel mai interesant la această carte este faptul că inițial nu ai nicio idee ce se întâmplă cu acești copii, inițial crezi că ei sunt la un orfelinat, dar ajungi pe la jumătatea cărții să aflii că de fapt totul este mult mai complicat iar acest lucru este spus într-un mod extrem de simplu, fără artificii. 

Să nu mă părăsești este o carte de literatură universală scrisă într-un mod aparte, o carte despre oameni speciali, dar, și mai mult, o carte despre faptul că uneori a fi diferit nu înseamnă neapărat ceva bun.

Recomand această carte tuturor celor care vor să citească ceva greu, dar ușor în același timp. Acelora dintre voi care vreți să intrați într-un univers nu foarte diferit de al nostru, dar cu câteva diferențe care vă vor faace să mulțumiți că nu sunteți personaje ale cărții.


Share this:

CONVERSATION

0 vise sparte:

Trimiteți un comentariu