image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Daneza


Din când în când ajung la câte un film de la care am mari așteptări. Așa s-a întâmplat cu Daneza, am avut foarte multe așteptări de la acest film datorită actorilor, dar și pentru că auzisem că va fi o ecranizare pe cinste. Când am plecat din sală aveam o mie de sentimente, nu vorbesc despre faptul că aș fi fost dezamăgită de film, ci de fatul că am fost introdusă într-o lume cu care mi-a fost foarte greu să empatizez.

Acțiunea filmului se petrece prin 1920 în Copenhaga unde cuplul format din pictorii Einer și Gerda își duc traiul liniștit într-o căsuă pitorească. Într-una din zile modelul Ulei nu ajunge la timp așa  că soția decide să îi pună dresuri și pantofi lui Einer pentru a se putea ajuta de el. Ambii iau aceată hotărâre ca o glumă și decid să o ducă la capăt, dar ce se întâmplă atunci când Lili începe să se trezească la viață? Când Einer își dă seama că ceva este în neregulă cu el?


Din punct de vedere al rolului dublu jucat am numai cuvinte de laudă pentru Eddie Redmayne. Rolurile sunt unele grele mai ales cel de transexual și el reușește cu brio să intre în personaj și să transmită atât prin vorbe cât și prin gesturi lucrurile ce îl măcinau. Atât el cât și Alicia Vikander reușesc performanța de a aduce pe marile ecrane un cuplu cu adevărat închegat, un cuplu în care Gerda își va susține soțul orice ar fi, chiar dacă asta înseamnă să îl piardă.

Un alt lucru interesant la film sunt locurile unde a fost filmat, locuri precum Copenhaga, Paris, Germania, locuri de la începutul anilor ”20, locuri unde cu siguranță fiecare dintre noi ar fi rvut să ajungă în perioada în are bărbații încă mai purtau joben și femeile rochii lungi.

Deși filmul are o durată relativ mare, 120 de minute, nu pot spune că m-am plictisit vreo clipă, povestea te face să vrei să aflii ce se întâmplă până în final cu Lili, mai ales că acest film este inspirat din fapte reale. Totuși eu nu am putut să empatizez cu această poveste, singura în pielea căreia am putut să mă pun a fost Gerda și într-un final am ajuns să nu o mai înțeleg nici pe ea.


Daneza este un film despre sacrificiu, despre dorința de a deveni altcineva și despre o dragoste atât de puternică care va avea de suferit.

Filmul intră în cinema pe 8 ianuarie distribuit de Ro Image.


Share this:

CONVERSATION

0 vise sparte:

Trimiteți un comentariu