image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Cărțile anului 2015. #Dudușiada


Anul 2015 nu a fost unul dintre cei mai productivi ani ai mei din punct de vedere al lecturii. Asta nu s-a întâmplat pentru că nu aș vi vrut să citesc încontinuu, ci pentru că timpul meu de lectură s-a redus considerabil așa că atunci când am reușit să pun mâna pe o carte aceasta era mai mult ca sigur din bibliografia pentru facultate. Cărțile pe care le-am citit au fost, în mare majoritate, cărți de care m-am îndrăgostit iremediabil, cărți pe care nu m-am gândit până acum că voi pune mână sau că voi fi interesată de subiectul lor. M-am apucat de clasici, de scriitori greci și am lăsat în urmă literatura contemporană destul de mult. Toate cărțile pe care le voi prezenta în continuare sunt cărți care m-au marcat într-o măsură sau alta, cărți pe care le-aș recomanda oricui oricând.
Anul nu s-a terminat și eu mai am câteva cărți programate până la 31 decembrie, dar m-am gândit că acum este momentul perfect pentru a vă povesi și vouă care au fost cele 4 cărți pe care le-am iubit în anul 2015.

Cimitirul cărților pierdute  și Marina lui Carlos Ruiz Zafon

Despre Zafon nu am auzit prima dată anul acesta, ci acum vreo doi ani când Laur tot îi lăuda cărțile și eu nu prea înțelegeam de ce. La începutul acestui an mi-a căzut în mâini prima carte din seria Cimitirul cărților uitate și în doar o săptămână am terminat de citit toate cele 3 cărți ale seriei, plus Marina, o carte stand alone care m-a fermecat cu totul. Consider că aceste 4 cărți scrise de Zafon au fost cele care m-au urmărit în fiecare zi a anului 2015, poveștile sunt incredibil de bine scrise iar autorul reușește să creeze personaje cu care să empatizezi, de care să te temi și pe care să ajungi să le iubești.

Ghici cine moare primul?

Cartea asta m-a lăsat fără suflare. Cu toate că are în jur de 400 de pagini, am citit-o într-o singuă seară și asta nu s-a întâmplat numai datorită ritmului meu rapid de a citi ci și datorită intrigii pe care o are cartea. Atunci când am pus mâna pe ea am făcut-o doar pentru că mi se părea că are un titlu diferit față de ce văzusem eu zilele acelea prin librării și am spus că merită o încercare. Dacă a meritat? Ei bine am recomandat-o tuturor persoanelor pe care le cunosc, Ghici cine moare primul? este acel gen de roman care să te prindă în interiorul lui pentru totdeauna. Plină de mistere, cartea reușește să atragă printr-un personaj foarte bine construit, printr-un mister ce nu îți mai dă pace și printr-un deznodământ cu adevărat impresionant.
 
Orestia

Orestia este cartea de care m-am ferit întotdeauna și pe care am ajuns să o iubesc atât de mult încât să îmi fac lucrarea pentru facultate pe baza ei. Înainte să începi lectura nu te gândești că o carte veche, dintr-o lume complet diferită de a noastră, ar putea să atragă cititorul. Ei bine, asta se întâmplă. Cartea este scrisă într-un mod foarte ușor, oricine îi poate înțelege acțiunea, dar dacă este citită cu atenție se pot observa substraturile, ideile care mai sunt valabile până și acum în zilele noastre, este tipul acela de carte la sfârșitul căreia o să vrei să reiei lectura pentru că îți vei da seama că mai sunt multe secrete de aflat. Diferența dintre ceea ce vrei să faci și ceea ce ești obligat să faci este prezentată într-un mod impecabil aici. Destinul nu poate fi păcălit, dorințele zeilor sunt lege iar personajele principale nu pot decât să se ghideze după cele prevestite de oracole.

Tess d” Urbervilles

Nu am fost niciodată o mare fană a clasicilor în general, așa că nu m-am gândit că o carte precum Tess va putea să intre în favoritele anului 2015. Tess este un roman care te face să te gândești la destinul pe care omul îl are scris încă din ziua în care se naște, la faptul că oricât de bun ai fi, cei din jur vor ajuta la căderea ta. Un roman despre o fată care nu are pe nimeni, o iubire ce îi fuge printre degete și care o lasă pe jumătate moartă. O veste proastă ce o face să decadă în fața oamenilor din sat, orgolii și drame, așa poate fi rezumat acest roman, un roman pe care nu ai cum să îl uiți. Vă spun sincer că în momentul în care am ajuns la ultima pagină am avut un șoc, am citit ultimele câteva rânduri de mai multe ori pentru că nu mă așteptam ca tânăra fată să aibă un destin atât de urât, încă mă gândesc dacă ar fi fost posibil un alt sfârșit pentru o carte plină de ghinioane...


Cu toate că aș fi putut să fac un top mai mare, m-am decis să rămân doar la aceste patru cărți care m-au impresionat în mod plăcut în anul 2015. Luna este aproape de final și eu încă mai am de citit o mulțime de lucruri așa că vă promit că dacă voi mai găsi o carte care ar putea să fie introdusă în acest articol vă voi anunța. Până atunci ne întâlnim mâine cu o altă postare din cadrul campaniei mele #Dudușiada.


Share this:

CONVERSATION

0 vise sparte:

Trimiteți un comentariu