image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Macbeth

 

De-a lungul vieții m-am întâlnit de multe ori cu Shakespeare, dar m-am îndrăgostit de el abia în primul an de facultate, atunci când am început să îi disec cu adevărat opera. Am ajuns la vizionarea filmului Macbeth cu dorința de a simți fiecare vers, fiecare rimă, fiecare durere lăuntrică a personajelor. Dacă s-a întâmplat așa o să vă spun la sfârșitul recenziei.

Macbeth ilustrează o poveste scrisă acum sute de ani, povestea eroului care cade în păcat, care își dorește să atingă măreția și pentru a face acest lucru este gata să calce pe cadavre( la propriu).

Trebuie să vă spun că această ecranizare este una de stare. Dacă vreți să vedeți filmul doar pentru așa zisa acțiune este ok, o să vă alegeți cu un film drăguț de trecut în palmares, dar povestea spune mult mai multe de atât. Am așteptat cu sufletul la gură acest film deoarece știam că va fi ecranizarea perfectă pentru o zi răcoroasă de toamnă. Nu mă întrebați de ce, dar toate sentimentele din acel film mi se par potrive pentru o astfel de zi, durerea este predominantă iar versurile scrise de Shakespeare nu au cum să nu îți dea fiori pe șira spinării.



Filmul este unul sângeros, care se remarcă prin scenele violente pe care personajul nostru principal le săvârșește tocmai pentru a deveni ceva ce i s-a ” prezis”. Trebuie să știți că filmul respectă întru totul evenimentele din celebra piesă așa că ecranizarea are două mari atuuri:

1. Este perfect pentru cei care îl iubesc pe Shakespeare. Aceștia vor reuși să vizualizeze mult mai bine drama trăită de Macbeth, vor reuși să vadă proiectate imaginile devastatoare din piesa care i-a mișcat cu siguranță.

2. Sunt sigură că filmul le va atrage atenția multor persoane care poate au auzit de această piesă doar în treacăt și nu s-au gândit să o și citească. Deci poate că după vizionarea filmului vor încerca să ajungă mai aproape de piesele scrise într-o perioadă destul de îndepărtată nouă.



Un punct forte al filmului peste care nu am cum să trec îl reprezintă coloana sonoră și efectele vizuale. Nu am cum să vă exprim în cuvinte cum se ad vocile actorilor în combinație cu melodiile alese pentru acest film, dar trebuie să mă credeți pe cuvânt că sunt momente în care am simțit fiori pe șira spinării. În plus, din punct de vedere al efectelor vizuale folosite filmul este fără de cusur. Roșul bătăliilor și albul cețos au creat o atmosferă aparte, un film în fața căruia nu ai cum să nu rămâi uimit.

Așa cum am spus și mai sus filmul este unul de stare. Acțiunea, din punctul meu de vedere, nu a fost neapărat punctul central al acestuia iar din această cauză cele 113 minute ale filmului pot părea puțin cam prea multe. 

Macbeth este un film care trebuie simțit, un film la care trebuie să mergi cu inima deschisă pentru a te putea bucura de absolut fiecare sentiment pe care destinul dur al personajelor ți-l va arăta. Macbeth este filmul care te va face să îți pui sute de întrebări despre natura umană, despre destin și despre posibilitatea de a ne împotrivi lui.


Filmul este distribuit de Odeon Film și apare în cinema din 16 octombrie.

Share this:

CONVERSATION

0 vise sparte:

Trimiteți un comentariu