image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

În lipsa rațiunii




În ultimele 24 de ore am fost la vizionarea de presă a 3 filme. Nu, nu ați citit prost, am petrecut mai mult timp în sala de cinema decât în propria casă, dar e ok, abia m-am întors din vacanță și aveam nevoie de un boom care să mă facă să reintru în acțiune. Datorită faptului că am văzut atât de multe filme( iar săptămâna nu s-a terminat și nici filmele) vă dați seama că în următoarele câteva zile pe blog vor apărea mai multe recenzii. Astăzi voi începe cu primul film pe care l-am văzut, un film cu ajutorul căruia mi-am început săptămâna într-un mod rațional (sau nu).

În lipsa rațiunii( Irrational Man) este primul film al lui Woody Allen pe care îl văd. Am mers la cinema, sinceră să fiu, neștiind la ce să mă aștept. Citisem descrierea de pe internet, văzusem trailer-ul și tot nu știam la ce să mă aștept așa că pot spune că lumea lui Abe a fost o necunoscută pentru mine.




Povestea filmului ni-l aduce în prim plan pe Abe,  un profesor de filosofie care nu mai găsește sensul de a trăi. Filmul prezintă drama interioară a omului care, ajuns la o anumită vârstă își dă seama că tot ce a trăit până în acel moment nu îi mai dă nicio satisfacție. Personajul nostru principal ajuns la maturitate a uitat bucuria de a trăi, nu mai găsește sensul vieții și din cauza aceasta devine o enigmă pentru cele două femei din jurul său. Filmul este destul de static până în momentul în care ceva se schimbă, până în momentul în care Abe aude o discuție destul de interesantă și decide că și-a regăsit scopul în viață.

Ce mi-a plăcut la film? Umorul sadic pe care îl întâlnim la Abe din primul până în ultimul minut, jocul actoricesc al lui Joaquin Phoenix este cu adevărat impresionant, dându-mi impresia că omul e nebun, la propriu. Cu toate că nu sunt neapărat o fană a filmelor de acest gen, În lipsa rațiunii mi s-a părut o ecranizare de succes mai ales datorită similitudinilor cu viața reală. Fiecare dintre noi poate într-o zi să uite care e scopul lui și sunt sigură că fiecare dintre noi și-a pus, măcar o dată în viață, întrebarea: și acum ce mai urmează?

 


Singurul lucru care nu mi-a plăcut la film a fost monotonia de la începutu. Nu m-a atras deloc ideea personajelor care se prezintă singure așa cum fac aici atât Abe cât și Jill.
Recomand filmul tuturor care înțeleg glumele cu substrat, pentru că în anumite momente filmul nu mi s-a părut că se încadrează la dramă ci la comedie. 

În lipsa rațiunii este un film care m-a surprins plăcut prin subiect și prin faptul că trăim într-o societate atât de sucită încât oricine poate deveni Abe, oricine poate să ajungă să își creeze propriile reguli, chiar dacă acestea sunt greșite.

Filmul intră pe 28 august în cinematografe și este distribuit de Freeman Entertainment.  



Share this:

CONVERSATION

1 vise sparte: