image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Castelul de sticlă- Jeannette Walls


Multumesc librariei online libris pentru aceasta carte. Pe site-ul lor puteti gasi atat titluri in limba romana cat si carti in limba engleza.

Stiti acel moment in care incepi sa citesti o carte si ai o anumite asteptare de la ea si ajungi intr-un punct in care nu iti vine sa crezi peste ce comoara ai dat? Am adorat inca din prima clipa coperta si titlul cartii, mi-am facut zeci de scenarii in cap cu actiunea acesteia. Ma asteptam sa fie o carticica usoara, de vara, o carte despre copii. Dar da, m-am inselat in anumite privinte. In primul rand am facut o boacana necitind ce gen este cartea, am luat-o drept fictiune si ea este de fapt o biografie.

Autoarea, Jeannette Walls, ne aduce in fata ochilor o familie neobisnuita, daca ma intrebati pe mine.  Ii intalnim rand pe rand pe toti membri acesteia: o mama artista care are impresia ca si-a ratat viata pentru ca si-a intemeiat o familie, un tata iubit de copiii lui, dar care privit dintr-un anumit unghi este un exemplu de asa nu si cei 3 copii initial, 4 in final, care incearca sa traiasca de pe o zi pe alta.

Povestea este una dramatica din punctul meu de vedere, scrisa intr-un mod destul de greoi, stilul de scris m-a incetinit putin, ma asteptam ca aceasta carte sa fie usurica si de fapt am dat peste o biografie completa pe care as fi citit-o mult mai usor intr-o zi ploioasa, nu la 40 de grade.

Pe parcursul celor 400 de pagini vedem modul in care membrii unei familii se invata unul pe celalalt ce inseamna supravietuirea, intalnim imagini de-a dreptul socante la care parintii nu reactioneaza absolut deloc, vise aproape spulberate chiar de catre aceia care ar fi trebuit sa fie ingerii pazitori ai copiilor si niste destine incerte, destinte pe care copiii vor sa le schimbe. 

Am adorat faptul ca finalul este unul realist, Jeannette Walls nu s-a scuzat de cele intamplat, ne-a povestit fiecare parte a vietii ei asa cum si-o aminteste ea, ni l-a adus in fata ochilor pe fratele protector, pe tatal care chiar daca vrea sa faca totul bine face totul rau si pe mama care se lasa prada artei ei.

Cartea mi-a placut chiar daca initial modul de scriere m-a facut sa inaintez cu lectura extrem de greu, dar da, as sugera ca acest titlu sa fie citit intr-o zi mai racoroasa, pentru ca pe timp de vara este extrem de greu sa intrii cu adevarat in pielea personajelor. In plus, cartea este o lectie de viata, cel putin eu asa am luat-o, o lectie despre cum sa iti depasesti conditia, despre cum sa ai ambitie si sa iti croiesti singur un viitor, iar aceasta lectie ar putea fi benefica multor oameni din zilele noastre care dau vina mereu pe soarta.

Share this:

CONVERSATION

0 vise sparte:

Trimiteți un comentariu