Recenzie: Eleanor& Park- Rainbow Rowell

Mulțumesc librăriei online Libris pentru șansa de a citit această carte. Dacă și voi vreți să vă comandați această carte, dar și multe altele intrați aici și delectați-vă cu zeci de oferte. Pe unde mai pui că și transportul e gratuit? Pe lângă titlurile în limba română o să găsiți o mulțime de cărți în limba engleză de care fiecare dintre voi se va îndrăgosti cu adevărat.

Îmi este foarte greu să vă vorbesc despre această carte pentru că nu am avut așteptări prea mari de la ea cum poate uni dintre voi aveți. Auzisem tone de păreri bune despre Eleanor& Park, dar pentru că m-am mai păcălit înainte cu păreri de acest gen am spus că e nevoie să încep să citesc cartea fără a ști absolut nimic despre ea. Era destul de logic inițial că este vorba despre o fată și un băiat( nimic nou sub soare), dar cam ăsta era singurul lucru cert pe care îl puteam afirma atunci când i-am rugat pe cei de la libăria online libris să îmi trimită titlul. Trebuie să recunosc că de data aceasta am ales cartea după copertă, o mică plăcere vinovată de-a mea( să văd cărți cu coperte speciale în bibliotecă) așa că atunci când a ajuns coletul am fost mai mult decât încântată când am văzut minunăția de copertă pe care o aveam în față.

Dar haide mai bine să vorbim despre conținut( nu prea mult, pentru că vreau să intrați și voi în lumea lui Eleanor, în febra anilor 1986).

Cartea prezintă viața nu chiar roză a lui Eleanor, o fată în jur de 15 ani care se întoarce acasă purtând un trecut greu în spate( nu am spus că prezentul ar fi mai bun de atât). Așa cum m-am așteptat încă de când am citit prima filă din carte, aceasta dă de Park, un băiat destul de interesant iar viețile lor se împletesc pur și simplu. Am descoperit aici o poveste de dragoste destul de drăgută ce se derulează pe muzică veche bună, am descoperit pasiuni comune cu cei doi și fiori ai copilăriei pe șina spinării. Mi-a fost destul de greu să nu remarc faptul că scriitura este destul de clișeică, întâlnind-o prima dată acum câțiva ani când iubeam genul acesta de cărți, dar nu pot spune că mi-a displăcut.

Stilul lui Rainbow Rowell este unul extrem de simplist iar viziunea sa parcă este decupată dintr-o melodie cântată de Beatles. Trebuie să spun că eram destul de sceptică în privința acestei autoare deoarece Fangirl mi-a displăcut extrem de tare, dar se pare că Eleanor& Park a fost scrisă pe gustul meu.

Un lucru care totuși nu mi-a plăcut la această carte este finalul. Totul s-a întâmplat prea brusc, nu am înțeles unde a vrut Rainbow Rowell să ajungă cu acele „ trei cuvinte”( o să înțelegeți sintagma numai după ce o să terminați de citit cartea) așa că acesta a fost motivul pentru care nu am putut sa-i dau poveștii cinci norișori din cinci.

Cartea este una de vară deoarece poate fi terminată dintr-o singură lectură iar vara este cel mai bun timp de a citi astfel de cărți. Atunci când m-am apucat eu de ea am spus că voi citi doar primele câteva pagini pentru a îmi face o idee în mare a poveștii( având în vedere că eram în sesiune și aveam de învățat pentru un examen), dar se pare ca Eleanor& Park a avut alte planuri pentru mine. Recomand cartea tuturor celor care vor să viseze puțin, care nu caută neapărat un final fericit și acelora care vor să i-a o pauză: de la sesiune, de la rutină, de la orice.