image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Recenezie: Sacrul și Profanul- Mircea Eliade


Mulțumesc pentru carte librăriei online libris, locul unde puteți și voi să găsiți mii de titluri atât în română cât și cărți noi în limba engleză.

Unul dintre avantajele pe care le ai ca student al unei facultăți de Litere este materia pe care o parcurgi în cei 3 ani de facultate. La mine a trecut doar un an de când sunt studentă și pot afirma sus și tare că am învățat destul de multe chestii interesante în urma facultății, mai bine spus datorită anumitor opere pe care le-am avut de citit pentru examene.

La începutul semestrului acestuia am avut un mic mare șoc când mi s-a spus că pentru examen trebuie să pregătesc Sacrul și profanul lui Eliade și nimic mai mult. Este  adevărat că aveam de foarte mult timp în plan să citesc această carte, dar se pare că niciodată nu îi venea rândul. L-am iubit pe Eliade când eram mică, dar ceva parcă mă împingea mereu înapoi, o voce din capul meu îmi spunea că această carte trebuie citită la o altă vârstă așa că l-am tot amânat. 

Și l-am amânat până când nu am mai putut să îl amân. Adică acum câteva zile am pus mâna pe carte și m-am apucat de studiat pentru examen. Trebuie să spun că am avut dreptate, o astfel de carte nu poate fi citită de oricine la orice vârstă, cel puțin din punctul meu de vedere. 

Cartea tratează teme antropologice care, consider eu, ar trebui studiate mult mai în amănunt în timpul școlii, mai ales că putem explica o mulțime de opere dacă ne raportăm la această scriere.

Personal cartea mi-a plăcut nu neaparat datorită filosofiilor pe care le-am întâlnit pe acolo( mai ales având în vedere că nu te poți aștepta să citești această carte înainte de culcare tocmai din acest motiv) ci datorită informațiilor destul de interesante pe care am putut să le culeg din ea. Consider că deși am așteptat destul de mult pentru a o citi, așteptarea a meritat mai ales datorită faptului că am citit-o fix în momentul în care am fost capabilă să înțeleg măcar o parte din ea.

Recomand această carte tuturor oamenilor care iubesc lectura, care vor să descopere un domeniu nou de studiu și care, de ce nu, au citit opera lui Eliade și s-au îndrăgostit de modul său de a scrie.


Share this:

CONVERSATION

1 vise sparte:

  1. Asta mi-a cazut mie subiect la Psihologia Religiilor: "Viziunea lui Mircea Eliade asupra sacrului si a profanului" :)))

    RăspundețiȘtergere