Recenzie: Sfarsitul unei iubiri- Graham Greene

Nu pot sa va spun cu siguranta ce m-a atras la aceasta carte. Cert este ca atunci cand am primit-o spre recenzie de la libraria online libris am fost tare incantata si primul lucru care m-a impresionat a fost coperta, simpla, dar de efect si titlul. Avand in vedere ca am citit-o in luna februarie, in apropierea zilei de 14, am considerat ca titlul este unul potrivit si ca nu exista o alta perioada mai buna pentru o citi aceasta carte. Pentru a va comanda si voi Sfarsitul unei iubiri, dar si alte carti in limba engleza sau romana, intrati pe site-ul celor de la libris si bucurati-va de reduceri si transport gratuit.

Povestea este destul de simpla: o idila interzisa intre un barbat si o femeie la sfarsitul celuir de-al Doilea Rzboi Mondial.

Cartea ne pune fata in fata inca din primele pagini cu un triunghi amoros, cu regrete, cu ironii subtile, dar si cu personaje care se vor degrada in timp. Povestea este destul de tragica: in momentul in care razboiul se sfarseste, personajul nostru principal masculin este parasit de catre Sarah, fara vreun motiv iar acest lucru il face sa isi iasa din minti. Este destul de usor sa vezi discrepanta intre fericirea simtita pe fondul sfarsirii razboiului si teama, angoasa care apare in sufletul personajului nostru principal din cauza iubirii neimpartasite.

Personajele sunt creionate extrem de bine. Avem parte de intorsaturi de situatie la care nimeni nu s-ar astepta, avem in fata o iubire care poate doar sa distruga, o iubire care nu are cum sa se transforme in ceva bun fara ca macar una dintre cele trei persoane implicate sa fie ranita.

Cartea este una care se potriveste omului care isi permite sa vada mai mult decat clasica poveste de dragoste. Omului care va intelege ca razboiul poate fi dus pe mai multe fronturi, nu doar pe campul de lupta, ci si in inima unui om care este ranit din dragoste.