Recenzie: Belzhar- Meg Wolitzer

Mulți oameni se întreabă acum, când avem în față un nou an, cu ce poveste să-și înceapă anul 2015. Ei bine eu, cu ajutorul celor de la editura online libris, locul unde gasiti o varietate mare de cărți dintre care foarte multe cărți în limba engleză, am vrut să vă venim în ajutor și să vă prezentăm carte lui Meg Wolitzer- Belzhar.

Încă de la început aț vrea să vă anunț că nu vorbim aici despre un subiect tratat în multe alte cărți, dacă mă întrebați pe mine, aceasta este prima carte de acest gen pe care o citesc și care m-a făcut să o iubesc pe autoare. Acțiunea începe destul de banal, avem în fața ochilor o fată care din cauza unei experiențe extrem de triste (doar cei care vor citi carte vor afla care este aceea) ajunge într-o depresie din care nu o mai poate scoate nimeni.

Adevărul este că începutul nu m-a făcut să sper că vom avea parte de o carte perfectă, însă conținutul mi-a depășit așteptările. Personajul nostru principal va ajunge la o școală specială pentru copiii cu probleme și aici viața ei se va schimba. Împreună cu alți patru puști despre care inițial nu știe absolut nimic va avea parte de o experiență care îi va schimba total viața, care o va face să-și recalculeze interesele, care o va pune într-o dilemă exagerat de mare: să-și continuie viața așa cum este ea acum sau să rămână (la propriu) blocată într-un trecut sumbru?

Povestea este una speciala, crearea Belzhar-ului m-a uimit total numai că aș fi vrut să aflu puțin mai multe lucruri despre această lume a imaginației, să spunem că acest mister total mie nu mi-a plăcut foarte mult și aceasta ar putea fi o bilă neagră pentru roman. În plus, povestea mi s-a părut chiar foarte bună, personajele bine conturate, este acel gen de carte care ai vrea să nu se sfârșească, cartea pe care nu o poți lăsa din mână până când nu ajungi la ultima copertă, cartea de care eu m-am îndrăgostit.

Așa că, dupa ce v-am spus toate astea eu zic să dați o comandă pe libris și să vă începeți anul citind această carte, vă pot promite că nu o să regretați nici măcar un minut.