image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Tehnologia si lumea veche





V-ati gandit vreodata cam cat de grea ar fi viata noastra daca, printr-o catastrofa naturala ne-am intoarce in timp cu vreo 500 de ani? Ganditi-va ca nu am avea mai nimic din unct de vedere al tehnologiei, masinile de spalat rufe ar disparea iar noi ar trebui sa luam hainele si sa le spalam iarasi de mana, eventual la rau, asa cum se intampla acum mult timp. Cred ca nimeni nu vrea sa se gandeasca la asta, la posibilitatea de a o lua iarasi de la capat, asta pentru ca ne-am obisnuit cu tehnologia. Nu ne putem incepe viata fara ea si nu avem cum sa fim conectati unii cu altii daca aceasta nu merge. 

Si aici nu e vorba doar desper spalat haine, multi dintre noi nici macar nu mai stiu sa puna hainele pe sarma; si-au cumparat un uscator de rufe si viata lor a devenit mult mai comoda pentru ca asta a dorit societatea, ca munca sa fie din ce in ce mai usoara, pentru ca omul sa fie mai fericit.

Imaginati-va ca pentru cinci zile internetul si telefonia mobila nu ar mai functiona. Ei bine, cum credeti ca am reactiona noi, rasa umana? Ne-am panica, am locui intr-un haos total pentru ca in ziua de azi suntem atat de obisnuiti sa apelam la modalitatea usoara pentrua  rezolva o problema, incat nu ne facem griji ca o catastrofa de acest gen ar putea sa apara.

Imi amintesc cand eram mica si nu toata lumea detine o masina de tocat carne. Atunci trebuia sa stai zeci de minute langa o bucata de carne pentru a o toca cu ajutorul unui cutit mai mare. Acum? Fiecare dintre noi dispunem de o astfel de masinarie in casa sau si mai usor, atunci cand mergem la magazin, cerem sa ne fie carnea tocata pe loc, tot cu ajutorul unei masinarii. Care este deci concluzia? Viata era mult mai grea pe vremuri iar oamenii au invatat acum sa abuzeze de tehnologie in asa fel incat, daca toate masinariile de acest tip s-ar evapora de pe fata Pamantului, noi nu am mai sti cum sa tocam...

Mi-e greu sa cred ca in vitorul apropiat s-ar putea intampla ceva atat de rau incat sa nu mai dispunem de toate minunatiile pe care ultimele doua secole ni le-au adus, dar daca se intampla ceva? Sunt oamenii pregatiti pentru a face fata unei lumi fara aparatura electrica?

Share this:

CONVERSATION

0 vise sparte:

Trimiteți un comentariu