image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Shin Dong-hyuk si Coreea de Nord


Nici nu am terminat bine cu BAC-ul si admiterea si deja am revenit la liceu; cu toate ca nu ma gandeam ca aceasta "revenire" va avea loc mai devreme de 15 septembrie, zi in care pentru prima data in viata mea, pentru mine nu va incepe scoala.

Dar nu vreau sa deviez prea mult de la subiectul delicat pe care mi-am propus sa vi-l prezint astazi si anume, venirea lui Shin Dong-hyun in Buzau, un eveniment cu atat mai important cu cat astazi a fost prima data cand a participat la o astfel de activitate pe teritoriul Europei.

Sunt convinsa ca dupa nume poate nu multi il cunoasteti insa el este "personajul principal" din cartea "Evadare din lagarul 14" ce a aparut in Roamania in 2013 la editura Corint.

Tin sa mentionez ca noi, atat fostii cat si actualii elevi ai colegiului Hasdeu, stiam de foarte mult timp de vizita acestuia si am asteptat-o, cel putin eu, cu foarte mare interes deoarece nu in fiecare zi poti intalni un evadat al unui lagar din Coreea de Nord.

Nu as putea sa va fac o prezentare la fel de impresionanta, cum ne-a fost facuta astazi noua, despre Coreea pentru ca initial stiam si eu cam la fel de multe ca si restul lumii: ca este impartita in Coreea de Nord si de Sud si ca in Nord inca se pastreaza un regim dur, comunismul. Traind intr-o Romanie democrata imi este foarte greu sa inteleg prin ce a trecut acest om care, credeti sau nu, a fost nascut si a trait intr-un lagar pana la varsta de 25 de ani cand, cu putin noroc, a reusit sa fuga si sa descopere lumea pe care o stim noi astazi.

Shim Dong-hyuk a aparut astazi in fata noastra ca o adevarata revelatie: este impresionant sa auzi din gura unui om ce pare complet normal, felul in care si-a petrecut cea mai mare parte din viata, e incredibil sa-l asculti povestind ceva amuzant in timp ce nu schiteaza niciun zambet. In fapt, asta a fost lucrul care m-a miscat cel mai tare: modul in careacesta reactina in diverse situatii. Banuiesc ca va dati seama ca mai toti am fost cu ochii pe el, sorbind cuvintele pe care le spunea, chiar daca nu intelegeam limba. 

Nu am citit cartea inainte, vazusem doar un interviu al lui Adelin petrisor care m-a facut sa ma intreb: oare cum poti supravietui intr-un loc unde moartea e singura solutie de a scapa? E greu sa-mi imaginez un astfel de spatiu unde oamenii nu au drepturi, unde creatia divina devine un pion in mana altora. 

Poate ca o sa vi se para ciudat insa, acest om ce traieste cu adevarat de doar opt ani de zile, ne-a spus la un momentdat" cea mai importanta lectie este: iubeste-ti familia". El nu a avut parte de sentimente, nu stie ce inseamna iubirea unei mame si strangerea de mana a unui tata. E greu sa-ti imaginezi cum un astfel de om, ce nu a fost invatat sa gandeasca ci doar sa faca ceea ce ii spuneau ceilalti, a fost suficient de inteligent incat sa treaca granita intr-un mod atat de pueril si totusi atat de inteligent.

Mi-a parut rau ca vizita nu a durat mai mult, au ramas destule intrebari fara raspuns insa asa cum stim cu totii, in viata raspunsurile apar treptat si in momente in care nu te astepti. Pentru doua ore cred ca fiecare persoana din acea sala a fost mandra, mandra pentru ca asista la un eveniment unic in Europa, mandra pentru ca un asemenea om a impartit o incapere cu noi si mandra pentru ca a cunoscut o persoana care nu s-a dat si nu se va da batuta niciodata.

Share this:

CONVERSATION

1 vise sparte:

  1. Postarea asta ma face sa regret ca n-am ajuns si eu la conferinta...

    RăspundețiȘtergere