Recenzie: Enders- Lissa Price

Multumesc librariei online Libris pentru ocazia de a citi aceasta carte. Daca dati fuga pe site-ul librariei puteti gasi o multitudine de carti atat in limba romana dar si carti in limba engleza si partea cea mai buna este ca transportul este gratis.

Acum ceva timp cand am pus pentru prima data mana pe Starters(recenzia aici) nu m-am asteptat a povestea sa ma captiveze cu totul. Dar stiti si voi cum se spune: niciodata sa nu judeci o carte dupa coperta! Intamplarea a facut ca dupa ce am terminat Starters sa raman perplexa, sa vreau sa aflu mai mult. imi amintesc ca pret de cateva zile eram destul de debusolata pentru ca nu intelegeam cum ar putea continua povestea. Asa ca, in momentul in care curierul a venit a usa cu cea de-a doua carte, Enders, am fost mai mult decat incantata.

La fel ca in primul volum, cartea o are in primplan pe Callie, o startera care a avut norocul, sau nu, de a ajunge in grija unei endere batrane si bogate asa ca viata ei incepe sa para una normala. Normala am spus? Ei bine mie cel putin asa mi s-a parut initial insa nu stiu cata normalitate poti gasi intr-o distopie asa ca am continua lectura asteptandu-ma la o intoarcere brusca de situatie. Si ghiciti ce? Totul s-a petrecut mai repede decat ma asteptam.

Daca va mai amintiti din prima carte a seriei, Batranul i-a implantat tinerei noastre protagoniste un cip prin intermediul caruia intre cei doi se crease o legatura, mai bine spus Callie putea sa-l auda pe ender de fiecare data cand acesta dorea sa intre in legatura cu ea. Acestui lucru i se adauga si vocea ciudata pe care o aude mereu, ce seamana cu cea a tatalui sau decedat dar si baiatul "supererou"care se pare ca a aparut fix la momentul potrivit pentru a o salva.

Cu toate ca aceasta carte mi-a placut la nebunie am sesizat si cateva minusuri care, insa, nu au reusit sa intreaca punctele pozitive ale cartii.

In primul rand, exista situatii in care iti poti da foarte usor seama ce se va intampla. Nu stiu insa daca acest lucru este neaparat negativ, asa cum spuneam mai sus, pentru ca autoarea vrea ca noi, cititorii, sa o intelegem pe Callie, sa ne contopim cu acest personaj.

Apoi un alt lucru ce nu mi-a placut este acela ca seria mi s-a parut prea scurta. Am citit serii interminabile, in care subiectul se repeta la infinit si care ajunsesera sa ma exaspereze insa aceasta duologie s-a terminat prea brusc din punctul meu de vedere. Mi-ar fi placut la nebunie sa mai existe un volum, sa mai aflu cate ceva despre Callie si fratiorul ei, despre noua ei "familie".

Consider ca Enders este una dintre acele carti ale momentului care sunt scrise bine: continand umor, un strop de drama, actiune cat cuprinde si o poveste de dragoste care nu ajunge la extreme.