Recenzie: Miss Peregrine- Ransom Riggs

Multumesc pentru aceasta carte librariei online libris, singura librarie online unde o sa gasiti pe langa sute de carti in limba romana si carti in limba engleza.

Nu mi-au placut niciodata lucrurile infricosatoare, mai ales cartile, asa ca atunci cand am primit cartea Miss Peregrine a lui Ransom Riggs am fost destul de sceptica, numai uitandu-ma la coperta aveam impresia ca voi fugi mancand pamantul dupa numai un capitol. Dar asa cum se spune, nu trebuie sa judeci o carte dupa coperta asa ca am ajuns sa citesc aceasta care in doar 24 de ore iar cand am terminat-o mi-am dat seama ca vreau mai mult !

Povestea nu este una pe care sa o mai fi intalnit pana acum prin alte scrieri, Jacob este un baiat normal al secolului XXI cu un bunic evreu ce a fost luat de langa parintii lui cand nazistii ajunsesera in Polonia si a reusit sa se ascunda de "monstrii" in Caminul doamnei Peregrine pentru copii speciali. Toata copilaria Jacob a auzit povesti despre acesti copii minunati care si-au petrecut viata intr-un camin splendit, intr-un loc unde intotdeauna era vara, un loc unde puterile lor speciale nu erau interzise. Cu vremea, Jacob incepe sa catalogheze aceste relatari ca fiind simple basme iar pozele pe care Abe, bunicul sau, i le aratase ca a fi trucate. Asta cel putin pana cand bunicul sau este omorat si tanarul nostru personaj este trimis la psihiatru deoarece la scena mortii vede un "monstru". Cu limba de moarte, bunicul sau ii spune sa gaseasca caminul domnisoarei Peregrine si sa se ascunda acolo, acela fiind singurul loc ce l-ar fi putut apara de creaturile ce-l omorasera.

Povestea ia o turnura aparte in momentul in care baiatul nostru ajunge pe insula si descopera conacul vechi, distrus de nazisti pe 3 septembrie 1940 dar si o colectie impresionanta de poze ce infatisa copii speciali. Ce se intampla apoi? Povestile nu mai sunt povesti iar  Jacob este pus sa aleaga intre viata sa obisnuita, viata unui om normal, sau o viata noua alaturi de cei ca el.

Povestea este una impresionanta deoarece la tot pasul apar detalii  din ce in ce mai captivante care nu te va lasa sa-i dai drumul cartii, Miss Peregrine fiind genul acela de roman in care te pierzi cu totul, care te acapareaza printr-o poveste impresionanta, noua, cu o actiune aparte si fara clisee. Intr-o perioada in care apar sute de carti in fiecare zi, Miss Peregrine promite multe: sa aduca prospetime, sa te faca sa vrei sa stii mai multe despre povestea de dragoste dintre Emma si Jacob, despre trecutul lui Abe dar si despre vraja care ii tine pe toti prinsi in acea zi blestemata de 3 septembrie 1940.
Nu as pueta sa spun mai multe despre aceasta carte, actiunea trebuie traita de fiecare dintre noi, fiecare teama a lui Jacob si fiecare gluma pe care copiii speciali nu o inteleg ca fi perceputa de fiecare dintre noi altfel.
Miss Peregrine este o carte pentru toate gusturile astfel incat ea poate fi citita de oricine vrea sa descopere o lume noua, o lume in care totul se intoarce pe dos