Recenzie: Sub aceeasi stea John Green

Cred ca majoritatea dintre voi, cei care petreceti ceva timp citind blogosfera, ati auzit despre aceasta carte care se pare ca ne-a acaparat pe toti. Cartea mi-a fost oferita spre recenzie de libraria online libris, loc unde puteti gasi carti ce va vor capta interesul, atat in limba romana cat si in limba engleza.

"Sub aceeasi stea" este povestea tragica a doi copii ce trebuie sa infrunte un destin dur la o varsta mult prea frageda. Imi este destul de greu sa vorbesc despre cartea lui John Green deoarece povestea, cu toate ca este una usor de citit, accesibila tuturor, te macina pe tine ca om. Tu, cel care nu ai trecut prin ceea ce Hazel si prietenul ei trec, nu ai cum sa-ti imaginezi o viata in care poti adormi fara sa stii daca vei apuca sau nu ziua de maine. In plus, destinul se joaca cu personajele noastre, cancerul lui Gus recidiveaza si tocmai de aici ne dam seama ca nu suntem stapani pe viata noatra. Singurul lucru pe care il pot cei doi face este sa lupte mai departe, cu toate ca, dupa parerea mea ei lupta doar fizic, emotional fiecare dintre ei este pierdut in nesansa de a nu fi ca noi ceilalti.

Unul dintre lucrurile ce pe mine m-au impresionat placut la "Sub aceeasi stea", este faptul ca cei doi copii sunt legati nu doar de boala pe care o impart, ci si de o poveste a unui autor ce dupa ce a scris-o a disparut fara a mai scrie ceva. El este dupa parerea mea singurul care ii leaga pe Hazel si pe Gus si mai mult decat boala o poate face. Cartea pe care a scris-o este una fara final, este o poveste despre cum viata nu este perfecta si se termina brusc, asa cum nici personajele noastre nu cunosc bucuriile unei vieti lungi.

"Sub aceeasi stea" este genul de carte pe care o poti citi usor, numai ca iti va lasa cateva semne de intrebare insa daca vei intelege povestea iti vei raspunde singur la alte intrebari pe care fiecare fiinta umana si le pune. Viata nu ne da semne de atentionare, ne pune in fata faptului implinit si asteapta sa-si faca jocul.