Recenzie: Fata intalneste baiatul- Ali Smith

Multumesc librariei online Libris pentru ca mi-a trimis aceasta carte spre recenzare. Puteti intra pe site-ul librariei unde o sa gasiti o multitudine de titluri in romana dar si foarte multe carti in limba engleza.

Inca de la inceput as vrea sa scriu ca Fata intalneste baiatul nu este chiar genul de carte care ii poate ajunge oricui la inima, mie una fiindu-mi destul de greu sa o citesc pentru ca pur si simplu initial povestea nu m-a atras. Insa, ca oricarei alte carti, am decis sa-i dau si acesteia o sansa asa ca m-am pus pe citit. Cartea face parte dintr-o colectie de mituri publicata la Leda, iar ideea centrala a cartii Fata intalneste baiatul este preluata din Cartea a 9-a a lui Ovidiu, Metamorfozele.

Unul dintre putinele carti care m-au impresionat placut la aceasta carte au fost titlurile capitolelor, stiu ca suna destul de ciudat insa pot afirma ca acestea m-au facut sa ii mai dau cartii o sansa. In fapt cartea se invarte in jurul personajului principal Antheea si a surorii ei, Imogen ce-si doreste sa atinga idealul, perfectiunea. In schimb, Antheea a fost intotdeauna de parere ca intre femei si barbati nu ar trebui sa existe diferente, lucru pe care sora ei niciodata nu l-a inteles.

Cartea se incheie cu momentul in care Imogen se lasa purtata de val, isi da demisia si pluteste in bratele barbatului pe care-l iubeste. La final se pune iarasi accentul pe ideea ca barbatii si femeile trebuie sa fie tratate la fel.
Asa cum am spus si cand am inceput recenzia, cartea nu mi-a placut in mod deosebit, de vina fiind poate si metaforele care devin destul de suparatoare in momentul in care sunt folosite in exces.