image1 image2 image3

Blogger|Traveller|Book lover|Movie addicted|Escape Room passionate

Recenzie: Fiul- Michel Rostain


"Singuratate, abia acum devine moartea cu adevarat prezenta"

Fiul de Michel Rostain este prima carte careia ii fac recenzie in cadrul campaniei vALLuntar, campanie initiata de  Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA.

Avand posibilitatea de a decide cartile pe care le voi citi spre a le face o recenzie, am ales acest titlu fara prea multe ezitari datorita sinopsisului care te face sa reflectezi putin asupra subiectului cartii.
In aparenta un roman simplu, cu un subiect oarecum iesit din comun, moartea unui fiu si viata tatalui care ramane pe Pamant, Fiul reprezinta o opera destul de interesanta dupa parerea mea avand in vedere modul in care este scrisa, dupa moartea baiatului acesta petrece ceva timp analizand actiunile tatalui sau si ironizand oarecum incercarile acestuia de a gasi o explicatie pentru o moarte ce nu poate fi explicata in realitatea oamenilor.

Avem de-a face cu o carte scrisa pentru a putea fi citita de oricine, dar nu inteleasa in adevarata ei esenta de fiecare om in parte. In fapt ce putem extrage din disperarea unui tata ce nu gaseste solutii in ceea ce priveste viata curmata a fiului sau? Gasim frica, sentimente duse la extreme, dar si amuzamentul fiului ce, cu toate ca-si iubeste tatal, a ajuns la un nivel psihic, mort fiind, in care chiar daca regreta faptul ca nu-si mai poate relua viata, constientizeaza insemnatatea mortii si o accepta. Lucru destul de tragic am putea spune pentru tatal, care nu doreste a renunta la cautarile lui, facandu-si mii de scenarii in cap, printre care si sinuciderea.

Fiul de Michel Rostain reuseste sa ajunga la inima cititorului datorita subiectului am putea spune delicat pe care il abordeaza, dar si datorita trairilor personajelor, ce reusesc in simplitatea lor sa dea viata unui monolog.

Share this:

CONVERSATION

16 vise sparte:

  1. Pare interesanta cartea, desi subiectul este unul trist si delicat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Seems interesting n_n. M-ai facut curioasa, desi nu e chiar genul meu :D.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pare interesanta, cred ca mi-ar placea sa o citesc..

    RăspundețiȘtergere
  4. Pare geniala. Este exact ce as citi eu intr-o duminica in care ploua. Recenzia ta este foarte frumos scrisa, insa nu sunt sigura care este parerea mea in legatura cu coperta, un element nesemnificativ totusi pentru un adevarat iubitor de carti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Trist..Dar îmi place cum ai scris..Mult succes la plantat copăcei!!

    RăspundețiȘtergere
  6. O am si eu dar inca n-am citit-o. Tot spun ca atunci cand voi vrea o carte subtirica am sa ma apuc de ea, dar uite ca n-am avut inca ocazia.

    RăspundețiȘtergere
  7. Chiar ca este un subiect sensibil, daca nu chiar prea personal pentru unii. Eu de exemplu nu as putea citi cartea asta. Poate pentru ca imi este frica sa nu atrag energii negative.

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu am citit-o foarte greu, pentru ca nu e genul meu de carte deloc, dar am simtit nevoia sa o citesc pana la capat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Un subiect trist, dar fascinant totodata. Cred ca ar trebui totusi sa am o anumita stare psihologica pentru a putea citi cartea pana la capat.

    RăspundețiȘtergere
  10. O carte ce pare interesantă şi care te pune pe gânduri. Drăguţă recenzia!

    RăspundețiȘtergere
  11. Interesant! O rămurică din partea mea!

    RăspundețiȘtergere
  12. interesantă.. e a doua recenzie pe care o citesc a acestei cărți și imi place :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Am citit cartea,si prezinti subiectul in esenta sa,si imi palce :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Felicitari pentru recenzie si alegere. Spor la plantat!

    RăspundețiȘtergere