Recenzie: Furiosii- David Moody

"Acum, exprimand lucrurile cat mai simplu posibil, existam daor si , iar noua ne e imposibil sa coexistam."

A mai trecut un an si voi incepe seria recenziilor din 2013 cu o carte primita de la Libraria Online Libris, loc unde o sa gasiti sute de titluri interesante in romana si mii de carti in limba engleza.

Furiosii reprezinta povestea unui orasel care se autodistruge; incet, incet... iar spre sfarsitul cartii distrugerea devine defapt inceputul unei noi vieti, a unei noi rase care gandeste, simte si vede lucrurile diferit.
Daniel este un tata destul de tanar a 3 copii ce-si petrece zilele la birou incercand sa faca destui bani pentru a-si intretine familia care oricum a ajuns intr-o stare destul de deplorabila. In jurul acestuia incep sa se petreaca lucruri bizare, el vede cum oamenii se omoara intre ei: iubitul pe iubita, dama de companie pe alcoolicul ce cauta placeri si chiar o amica pe cealalta. Lumea incepe sa sufere de pe urma acestor crime ce nu au la baza nimic iar autoritatile nu fac nimic in aceasta privinta.

Totul devine si mai tragic cand aceste acte ilegale cresc in ceea ce priveste numarul iar singurul lucru pe care autoritatile il fac este sa ruleze incontinuu un mesaj pentru a-i linisti pe oameni "nu parasiti casa decat daca este neaparata nevoie, nu uitati orice poate fi un furios". Luand de bun augur ce spun acestia, Daniel si familia sa se baricadeaza in casa si se izoleaza de lume, incearca sa tina furia cat mai departe de propriul lor camin.
Dar ce se intampla cand chiar Danny ajunge sa fie un furios? Ce urmari are asta asupra familiei lui si asupra lui implicit? Cine va fi prima victima? Dar urmatoarea? Nimeni nu va opri carnagiul? Sau cum? Si chiar nu va explica nimeni ce se intampla cu acea parte de 30% din populatie care face parte acum din furiosi? O sa aflati doar daca o sa cititi cartea pana la final.

Romanul lasa un gust amar despre societatea din zilele noastre care la orice schimbare actioneaza cu intarziere crezand ca moartea e singura solutie pe care oamenii o pot adopta in fata a ceea ce nu cunosc cu adevarat. este o carte ce se citeste usor, ce poate parea destul de plata la inceput dar sfarsitul merita asteptarea.